![]() |
![]() | ![]() |
masia
Student
![]()
![]() |
![]() |
ja mam w swoich notatkach, że wartość pomocy nie może przekroczyć w okresie 3 kolejnych lat podatkowych 200 tys. euro, wówczas taka pomoc spełnia warunki pomocy de minimis, ale jeżeli ktoś ma inaczej to niech mnie poprawi (kwota 100 tys. euro - przeczytaj dokładnie art.2, ust 2 rozporządzenia Komisji WE nr 1998/2006)
|
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |

![]() | ![]() |
kirka181
Początkujący
![]()
![]() |
![]() |
Zgodnie z przepisami, które obowiązują od 1 stycznia 2007 r., pomoc publiczna w wysokości nieprzekraczającej 200 tys. euro (100 tys. euro dla sektora transportu drogowego) przyznana w ciągu trzech lat nie podlega zgłoszeniu Komisji Europejskiej.
|
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
marciag_1
Student
![]()
![]() |
![]() |
A co rozumieć pod pojęciem "zarządzanie funduszami" z pkt 1??
|
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | Re: projekty | ![]() |
marciag_1
Student
![]()
![]() |
![]() |
A czy w tym pytaniu nie chodzi przypadkiem o: 1) w zakresie Rady Europy -Kongres Władz Lokalnych i Regionalnych - Komitet Zarządzający Władz Lokalnych i Regionalnych - Konferencja Ministrów Europejskich odpowiedzialnych za samorządy terytorialne 2) W zakresie Unii Europejskiej - Komitet Regionów 3) W zakresie organizacji subeuropejskich - BENELUX - Rada Bałtycka 4) W ramach Europejskiego Prawa Wspólnotowego - euroregiony - Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej Tak wynika z notatek i myślę, że to ma sens. |
|||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
mariusz
Wieczny student
![]()
![]() |
![]() |
Gdzie składamy indeksy - w sekretariacie Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego pok. 317, czy w innym miejscu ?
|
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
masia
Student
![]()
![]() |
![]() |
na wykładach była informacja podana, że właśnie w pokoju 317 w godz. 7.00-15.00
|
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
mali22
Student
![]()
![]() |
![]() |
Co do form współpracy to ja mam podobnie:) Mam też wymienione takie formy ale bez podziału, więc chyba chodzi o to:)
Współpraca transgraniczna jest szczególnym przypadkiem współpracy międzynarodowej, której charakterystycznymi cechami są sąsiedzkość kontaktów oraz lokalny lub regionalny poziom współdziałania. Umowy międzynarodowe o współpracy dwustronnej nie mają na celu realizowania współpracy między organami państwowymi. Ich rolą jest wskazanie, w jakich warunkach samorządy sąsiadujących państw mogą nawiązać współpracę i jakie są tego konsekwencje w prawie wewnętrznym. Władze lokalne mogą zawierać umowy wyłącznie w ramach swoich kompetencji. Poszanowane muszą być demokratyczne procedury w zbiorowości lokalnej. Współ¬praca musi być nawiązana z poszanowaniem prawa krajowego oraz zobowiązań międzynarodowych państwa. Ważną rolę odgrywa także Rada Europy (RE) poprzez uchwalane umowy międzynarodowe regulujące zasady aktywności międzynarodowej samorządu oraz przez działalność Kongresu Władz Lokalnych i Regionalnych Europy. RE wymienia trzy podstawowe aspekty współpracy transgranicznej. W pierwszym zakłada się, że współpraca zapewnia lepszą jakość usług, a zatem zwiększa skuteczność samorządu. Drugi aspekt podkreśla autonomię samorządu w kwestii podejmowania współpracy z różnymi, także zagranicznymi podmiotami. Ostatni aspekt, polityczny, zakłada, że współpraca, jako instrument pokoju, prowadzi do lepszego poznania i zrozumienia się narodów, a zatem do zapewnienia pokoju w Europie. Uczestnictwo w międzynarodowych zrzeszeniach regionalnych i innych formach współpracy regionalnej odbywa się na podstawie uchwał organu stanowiącego js.t. Podstawy prawne: • Konstytucji RP - Dopuszcza możliwość współpracy międzynarodowej jst. Jednostka samorządu terytorialnego ma prawo przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych oraz współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw. • Ustawa o samorządzie województwa - zastrzega, że współpraca województwa ze społecznościami regionalnymi innych państw prowadzona jest zgodnie z prawem wewnętrznym, polityką zagraniczną państwa i jego międzynarodowymi zobowiązaniami, w granicach zadań i kompetencji województwa. Projekty umów o współpracy zagranicznej oraz umowy o przystąpieniu do międzynarodowych zrzeszeń regionalnych muszą zostać zaakceptowane przez ministra właściwego do spraw zagranicznych. Z artykułu 41 ustawy o samorządzie województwa wynika, że współpraca zagraniczna jest nie tylko jego prawem, ale również obowiązkiem. Do zadań zarządu województwa należy bowiem organizowanie współpracy ze strukturami samorządu regionalnego w innych krajach i z międzynarodowymi zrzeszeniami regionalnymi • Ustawa o samorządzie gminnym - stwierdza, że do właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych • Ustawa o samorządzie powiatowym - stwierdza, że do wyłącznej właściwości rady powiatu należy podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych. • ustawa z dnia 15 września 2000 r. o zasadach przystępowania jednostek samorządu do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych - Ustawa ta wprowadziła definicję międzynarodowego zrzeszenia społeczności lokalnych i regionalnych, za które uznaje organizacje, związki i stowarzyszenia powoływane przez społeczności lokalne, co najmniej dwóch państw zgodnie z ich prawem wewnętrznym. Jednostki samorządu terytorialnego, przystępując do międzynarodowych zrzeszeń, muszą działać zgodnie z polskim prawem wewnętrznym, polityką zagraniczną państwa oraz jego międzynarodowymi zobowiązaniami • Konwencja Madrycka - Państwa które ratyfikowały Konwencję powinny wspierać współpracę transgraniczną i przyczyniać się do postępu gospodarczego i społecznego obszarów przygranicznych. Konwencja podkreśla również pierwszeństwo prawa wewnętrznego danego kraju w stosunku do umów zawieranych z partnerami współpracy transgranicznej. Konwencja Madrycka określa więc prawne i strukturalne wzorce współpracy regionów granicznych • Europejska Karta Regionów Granicznych i Transgranicznych - Karta nie jest międzynarodowym aktem prawnym i nie ma mocy obowiązującej. Jest to tylko deklaracja współpracy i swoistego rodzaju kodeks postępowania współpracy trans granicznej • Europejska Karta Samorządu Terytorialnego - Karta daje jednostkom terytorialnym ogólne kompetencje do współpracy trans granicznej • Ustawa o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej Formy: • Izba Regionów Kongresu Władz Regionalnych i Lokalnych Rady Europy • Komitet Regionów Unii Europejskiej • Zgromadzenie Regionów Europy |
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
marciag_1
Student
![]()
![]() |
![]() |
Ogólna kwota pomocy de minimis przyznana dowolnemu podmiotowi gospodarczemu nie przekracza 200 000 EUR w dowolnie ustalonym okresie trzech lat budżetowych. Całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej jednemu podmiotowi gospodarczemu działającemu w sektorze transportu drogowego przez dowolny okres trzech lat budżetowych nie może przekroczyć 100 000 EUR. Pułapy te stosuje się bez względu na formę i cel pomocy de minimis, a także bez względu na to, czy pomoc przyznana państwu członkowskiemu jest w całości, czy w części finansowana z zasobów Wspólnoty. Wyżej wymieniony okres ustala się poprzez odniesienie do lat budżetowych stosowanych przez podmiot gospodarczy w danym państwie członkowskim. |
|||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
madlen
Wieczny student
![]()
![]() |
![]() |
jeśli jeszcze pamiętacie;) napiszcie jakie pytania były dziś na egzaminach?
|
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
ao
Wieczny student
![]()
![]() |
![]() |
o godz. 9 I gr miała: pojęcie pomocy publicznej i jej charakterystyka, opisać tryb konkursowy wyboru projektów i wybrany euroregion.
II gr miała Pomoc inwestycyjna, kontrakt wojewódzki (z cechami cywilno i publicznoprawnymi) i program operacyjny. |
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
eweliiinka
Student
![]()
![]() |
![]() |
a kiedy wyniki mają być z dzisiejszego terminu? Bo 13 poprawka ...
|
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
Dorcia
Początkujący
![]()
![]() |
![]() |
o godz. 8:00
2 grupa miała: - poziomy pomocy publicznej - Ochrona prawna beneficjenta w postępowaniu o udzielenie dofinansowania - Euroregion 1 grupa (z tego co pamiętam): - intensywnośc pomocy publicznej - udział jednostek terytorialnych we współpracy transgranicznej - program operacyjny |
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
Ali
Wybitny student
![]()
![]() |
![]() |
Szału nie było. Skwaru na dworze też nie.
|
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
kirka181
Początkujący
![]()
![]() |
![]() |
wyniki maja byc do wtorku
|
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | ![]() |
Ali
Wybitny student
![]()
![]() |
![]() |
Czy pracuje ktoś z Was w Auchan?
Bo nasz auchan niezniszczalny jest, już 10 lat 10+1, jesteśmy wciąż najlepsi bo dajmy wszytsko z siebie, konkurencja nie ma ma szans, auchan jest the best, obsługa dba by klient poczuł się jak w siódmym niebie. |
|||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy
|
![]() |
![]() | projekty | ![]() |
|
||
![]() |
![]() |
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.